Tersalah masuk akaun, Christine berbelanja luar biasa

 


Australia – Seorang pelajar Malaysia, Christine Jiaxin Lee yang menjadi jutawan segera ekoran kecuaian pihak bank memasukkan wang bernilai A$4.6 juta (RM13.5 juta) ke da­lam akaun miliknya mengejutkan pihak media se­lepas mahkamah membongkarkan senarai barangan dibelanjakan gadis itu.

Ekoran pendedahan yang dilaporkan The Sydney Mor­ning Herald semalam, pelajar tersebut disifatkan oleh media antarabangsa sebagai seorang gadis yang memiliki selera berbelanja luar biasa.

Ia dibuktikan dengan senarai pembelian dilakukan oleh Christine yang baru berusia 21 tahun dilaporkan melibatkan 128 jenis barang. Antara barangan berjenama dibeli gadis itu ialah beg tangan berjenama Hermes Birkin bernilai A$160,000 (RM469.370) dan alat pembersih vakum mewah.

Barangan mewah lain dibeli, pelajar jurusan kejuruteraan kimia itu ialah bantal kashmir rekaan Chanel bernilai A$1,360 (RM3,989), set barangan kemas selain turut membuat bayaran bagi beberapa kos penginapan di kediaman mewah.

Jumlah keseluruhan wang yang dibelanjakan oleh Christine dalam tempoh tiga tahun lalu dianggarkan menelan belanja A$1 juta (RM2.9 juta).


MOHD ADHA MOHD ZAIN (ADHA ZAIN)

Blogger Informasi

Post a Comment

Previous Post Next Post